Pages

Wednesday, January 11, 2012

Testing

Eh eh..boleh lak posting pakai app safari nih..
Lg sonang nak apdet blog..huhuh

Nak citer apo ek..
Currently fikiran aku tak keruan sgt..bnyk hutang keje..
Rasa macam tersepit pun ader..
Jd ketua..kene advance lebih drp anak2 buah..
Pastu bile aku wat keje outcome macam x seberapa..rasa macam lomah semangat gak kdg2...huhuh
Rasa mcm i've been watching...
Kdg2 rasa mcm depa smer contribute hanya sbb nak jg hati aku..bukan sbb depa nak buat..
Boleh sense gak la mende..especially slps aku bg markah skt baru ni..huhuh

Hanya ada 2 org yg tak puas hati dgn markah aku bg..
Mgkin org lain tak puas ati pun aku tataula..sbb depa x komplen..

Yg sorang ni mmg pasif gile2 dlm meeting ke, dlm xtvt fakulti ke, research pun dia x amik tau, kalau nak mintak apa2 dgn dia mmg berzaman nak dapat, kalau aku nk bg kerja suruh lecturer lain kerjasama dgn dia, memang org lain tamau, rela buat sorang sbb tak jalan punye, huhuh..selalu blur, selalu aku kene tepon dia drp bilik meeting tanya kat mana, kita ade meeting ni..jwpn selalu..eh arini ke...ataupun..sori sy tak pasan email..huhuh...org itu adalah ex boss aku..heheh..sbb tuh aku takleh nak marah2 sgt..layan je..tp walopun aku baik..markah skt tetapla kene jujur kan..masalahnye..aku terlebih jujur kot..aku bg 79.9.. Ape lagi..mengamuk gile kawan tuh..aku emailkan markah skt sorang demi sorang markah masing2.. Ajaib gile rasa bile dia cepat giler reply email..tanya pesal markah dia rendah gile..apa yg aku tak puas hati dgn dia..hahah...mule2 aku rasa macam nak je jawab..eh.eh..laju gile en azmi balas email sy..bukan selalu en azmi lambat skit ke nak baca email..hahah..jahat tak aku..org tgh pns..lagi ,mau bikin panas..hehe..ko bygkanlah..dahla skt pakai tulis tgn je smer..takde lampiran pun psl xtvt..jawatan dia tulis satu je..walauoun aku tau dia ade lg jwtn2 lain..sungguhla xde effort utk dptkan markah tggi..mgkin dia tgk aku layan baik je dia selama ni kot..heheh tp dia tatau yg aku ni skema..lurus bendul je bab2 bg markah ni..kehkeh..maka berbalas email la jawabnye..tp..ok gakla..rasional la penerimaannya...aku pun dah mintak penilai kedua naikkan skit markah dia kalau aku nye markah tuh keterlaluan..heheh..tp lepas peristiwa tu...macam ade perubahan skitla pd dia..dia dah start respon2 kt email kalau ade email dr rakan2 lain perlukan feedback..pastu kalau aku bg kerja,mintak ape2 info, dia bg kerjasama..cepat skitla drp sebelum ini...alhamdulillah..skrg2 ny aku tak rasa segan dah nak tegur2 apa yg x kena lepas ni..

Sorang lagi..aku bg markah dh tggi gak aku rasa..pencapaian luar dia ok..tp kerjasama dlm fakulti mmg sgt kurang..dia lebih kpd pencapaian sendiri je..aktif dlm research..aku smpai mls nak bg projek kat dia..sbb aku tau..end up, org lain akan siapkan keje dia..mmg jenis org yg tak mempermudahkan urusan org lain..tau hal dia jek..student nak jumpe dia pun pyh..lecturer lain nak bekerja dgn dia pun rasa payah..macam2 la citer dia nih..aku bg markah dia 83.7... Haaa..yang ni memang mengamuk..dia kol aku..ckp tak berenti tak sempat aku nak nyampuk..heheh..aku ckpla pangai dia camni2... Tanak terima dowh..siap tuduh aku ske dgr ckp org..hello, masalahnye bkn sorang dua yg tanak bekerjasama dgn dia..ramai ok..bos aku yg bkn fakulti aku pun tau dia nih jenis melawan je tau..setelah aku dgr kata2 dia tuh..aku rasa dia tatau rupenye dia bermasalah rupenye...dr segi achievement dia ok..dr segi urusan dgn org lain..dia tak sedar kot dia selalu susahkan org..lepas kene hamun dgn dia..dah setel heart to heart...aku nangis ok..ahahah...pastu mental down..lepas 2-3 hari aku wake up balik..skrg2nye aku berjaya ckp ape yg tak kena dgn dia dr bg pihak lecturer2 lain..mgkin slma ni dia tak penah kene tegur kot..Tp mujurlah..setakat ni..aku wat macam bese..dia pun mcm bese je..boleh bekerjasama balik la kot..lps ni..rasa macam dah bpleh bg keje..n kalau dia tak bg kerjasama..aku rasa dah berani nak tegur..adela jugak hikmah tuh..

Dua2 pensyarah nih adalah lebih tua drp aku..n lelaki..sbb tuh macam aku tak brp berani nak tegur..selama setahun aku jd ketua..bnyk gile kerenah org aku kene hadapi..n aku lak kene jd profesional...aku rasa aku belum sampai ke situ..huhuh..aku ske push org..utk siapak submit mende ke..nak suh projek berjalan...aku tau..ada yg stress dgn cara aku..hello..my boss pun ske push tau..so korang pun kene la tempiasnye..heheh..

Baru2 ni aku tgk losing weight gillian..yg dia pi umah org..train satu family utk bersenam tuh..yg asben tuh serabut kene kerah dgn gillian sampai dia give up..pastu bila dia tgk bini dia macam semangat..dia pun nak join balik..gillian tanya..eh bukan dah give up ke td...dia ckp bukan give up..berehat sebentar..heheh...so lps tuh baru gillian wat kesimpulan..sesetengah org mempunyai masalah untuk dgr arahan org ( egois) dan tak ske kene push..so apa yg kita boleh buat ialah..selain drp push..bukak jalan utk dia...so..it makes me realize..i should apply that on the way i treat my staffs..heheh..aku rasa macam betul la weih..aku selalu bg email..sila submit before bla2... Sila hantar laporan before bla2... Projek ini perlu ada progress..bla2... Skrg ni..aku push gak..pastu aku include sekali cdgn2... Pastu tanya ape masalah dgn cdgn aku...baru depa bg feedback..then aku tlg fikirkan sekali camana nak setelkan..pastu depa yg jlnkan..penat skut la weih..kalau smer projek org aku nak masuk campur..depa meeting pun aku sibuk nak masuk..sungguh giler kose n memenatkan aku..tp..alhamdulillah..progress makin ok..masa depa meeting, sanggup je aku jd pencatat whitenoard kt depan tuh..abis tuh..aku tgk depa bimcang2.. Tp apa yg depa bincang tuh macam tak di highlight..takde kata putus..someone has to do soemthing..huhuh..apa gune berbahas kalau tak conclude2 ni..heheh...aku amik advise gillian..show them the way...

Okes..nak stay up lak..nak siapkan soklan test..baguih duk adela...mlm2 feel skit kot nak buat soalan..

No comments: