Pages

Friday, January 13, 2012

Umah baru

Kampus baru akan dibuka di bukit besi..
Hangpa penah masuk bukit besi?
Kawasan felda kelapa sawit... Harapnya akan membangunla kat situ mcm parit buntar.. Buat masa ni...pasaraya kecik pun takde ok...huhuh..
Bandar terdekat adalah dungun, 45 min drp bukit besi...
Teruk sgt ke bunyinyer.. Heheh..
Ala lebih kurang je macam duk kat tronoh dulu kan... Hidup je kita kan...
Bes aper...kita outing ke ipoh sebulan sekali je.. Pastu sekali outing beli brg beplastik2 mcm baru masuk asrama.. Huhuh..
Tp aku ske life aku kt tronoh..
Eh lenkali la citer psl tronoh..bnyk je sweet memories nak citer..masa tuh aku tak kenai sgt si anis ni.. Heheh

Back to the topic bukit besi..
Fakulti aku je yg akan pindah ke bukit besi ni...
Mechanical akan di create kat kampus tu nanti..
Banyak gile perancangan akan dibuat kt kampus tu nanti..
So aku sbg ketua fakulti kt kampus dungun, bila pindah ke sana,akan jd ala2 ketua kampus.. Atutnyer....dahla nak manage lecturer 16 org ni pun rasa macam haper je...kalau jd ketua kampus... Kerusi meja,bilik kuliah pun ko kene amik tau, huhuh.. Masih berdoa supaya aku x jd timbalan rektor ( ketua bg kampus) ataupun ketua pusat pengajian bg sains dan teknologi ( since boss aku dah nak sambung belajo).... Bnyk lagi aku nak kene improve utk manage fakulti sendiri... Camana nak manage fakulti2 lain...skrg ni, kalau kene marah dgn supplier pun aku pass kat boss aku, camana nk independent, heheh..

So sbg ketua fakulti, aku pi survey2 la kawasan bukit besi tuh..
Haiyo... Nak cari tumah sewa pun payah, camana nak cari rumah utk dibeli..
Kalau nak duk sini, kena beli tanah, buat rumah la jwbnye..
Ramai lecturer fakulti aku dah beli umah kt dungun, so depa nak berulang je..
Larat ke nak berulang 45 min pegi, 45 min balik..
Since aku tak beli rumah lagi.. Try gak survey..
Cari dlm mudah.my..setahun aku cari kt mudah..sbb cari sambil2 je..
Sekali jumpe...



Ok i know.. Umah ni nampak mcm usang skit... Ala boleh cat2 elok2 cantikla...umah ni ada bhgn kayu skit... Bebile ade duit nanti, bolehla renovate... Tp umah ni besar.. Kira oraitla.. 3 bilik, 1 bilik air.. Since uman ni besar... Boleh je nak wat 1 lg bilik plus bilik air..oh ye, blkg umah dpt extra tanah rezab.. Aku tak sure brp luas sbb tak masuk pun tanah tuh sbb dipagarkan..yg pasti dah ada pokok durian 10 btg, rambutan 3 pokok, n pokok2 lain.. Reban ayam pun ada.. Heheh.. I like.. Sbb mcm kt kg2.. N smer ni worth rm125k... Orait kan harganya.. Kt dungun ni umah besar tuh paling murah 250k.. Besenye mmg 300k kalau banglo...

Loan dah diluluskan.. Tinggal urusan guaman je tak setel lagi.. Ala, kampus sana mungkin beroperasi nov nanti.. Sementara ni.. Dah ada penyewa duk umah tu.. Kira oraitla tu.. Bila kami nak duk situ nanti.. Mebi just cat2 jela dulu kot..tanak renovate ape2 pun.. Sbb aku plan nak sambung belajar..so.. Its a good time to have a house as an asset.. Kan.. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

3 comments:

Mama Tuah Melaty said...

Best dah ada rumah sendiri ni kak zarin. banyak perancangan boleh buat. orang ni haa ntah taun bila boleh beli rumah. hutang keliling pinggang tak habis lagi. uhuk uhuk.

Kruzar said...

Xpe nomy..pelan2 kayuh..zarin pun bnyk utang keliling pinggang ni sbb zarin je leh wat loan..asben takleh sbb keje sendiri..rebeh gak bahu ni..huhuh..

Kruzar said...
This comment has been removed by the author.