Pages

Thursday, March 15, 2012

Sekali kene sound daaaaa...

Harini kene sound dgn bos...

Zarina kene cergas skit..cekgi nak ganti saya plak..

Hua..hua...nak ganti dia tu bila.dia akan sambung belajar dlm september nanti..
Aku nak ganti ape ni..jd ketua gugusan ke...dahla ada ura2 suh aku jd timbalan rektor kt kampus baru...hua..hua..mabuk jawatan aku satgi..yg kelakonye...bkn sbb aku ni bagus sgt..sbb tak nampak org lain yg menonjol kot..huhuh...kene sound dgn bos camtu pun..memang menunjukkan keje aku lembap..heheh...so..azam baru..azam updated setiap mggu kot, kehkeh..ok aku nak wat keje aku je..siapkan...hal perasaan anak2 buah aku ni..tolak ke tepi..masalahnye depa krg perasaan...aku yg berperasaan...huhuh...yela..manala tak berperassan kalau asik kene tentang je dgn anak buah..mestilah aku rasa gak..aku kot yg tak betul...huhuh..setakat ni, aku identify 3 org je yg negatif skit..yg lain bnyk lalang...yg bersemangat 3 org...insyaallah..yg lalang2 ni boleh diajak ke arah yg positif ni..huhuh..aku kene buat plan menyeluruh ni..

Eh..ehe...azam baru aku ape kaitkan dgn attitude anak buah lak..aku la kene cari method camana nak suh cergas..jwpnnnye...jgn tangguh keje...ok..camana nak suh kotivasi sentiasa..suh keje cergas skit..cari sesuatu yg buatkan hepi...aku rasa mood mempengaruhi segala2 nya la kan..cthnye..ade 1 pagi aku mls gile wat keje, mood down sbb duk pk psl anak2 buah tak ske aku dsbnya...pastu dpt call drp sorang lecturer senior ni, dia tanya aku..aritu dia tgk aku pakai ipad duk semak tesis budak..main conteng2 pakai tgn je atas screen..heheh...dia tgk macam seronok..so tanya aku mcm2 psl ipad..plan nak beli dsb...i tell u la..mmg aku sgt berpuas hati dgn adanya ipad ni sbb sgt bantu keje aku..kalau org nak beli ipad ni setakat nak main fb n tgk muvie..memang tak rasa sgtla pekdahnya..masa aku beli ni pun aku mmg akan pastikan mende ni sgt2 berguna utk aku..so, aku memang berkepit dgn mende ni je tiap ari..di mana saja..aku wat keje aku di maana saja..ms tgh minum..masa tggu org..masa lepak bilik rehat..huhuh...so bila ada org berminat dgn cara aku marking tesis student ni n nk beli ipad..aku rassa macam berjasa lak..heheh...yela..sharing psl ilmu..nanti aku nak aja staf2 bwh aku lak marking by softcopy..tp depa pakai pdf jela sbb kt computer bese..lepas borak dgn dr tuh..terus aku bersemangat balik nk wat keje..aku ni perlu disuntik semangat sentiasa la...bila aku sedar aku achieve sesuatu..terus smgt..walaupun perkara kecik..

Ok..senarai keje yg besar2 skit yg aku kene siapkan..

1. Justifikasi n perancangan utk transit student diploma ke pasir gudang
2. Perancangan program luar kampus bagi diploma kej kimia utk org industri...skrg permintaan nak blajo sgt tggi..kami je tak sempat nak penuhi..huhuh..

Semua ni aku pk sorang je weih..nak ajak2 meeting smer sibuk..takde masa..aku bnykkkkkk sgt masa kan...hahah..takpela..dah keje ketua fakulti..nanti bila dah terer..aku nak train org lak..walaupun aku tak pernah di train, blajo2 sndiri jek..takpela..bia la aku train org..bila sampai giliran org lain nanti..dia sambung je..takdela kelam kabut..

K..sambung lenkali..

2 comments:

Mama Tuah Melaty said...

Kak Zarin, kalau cakap pasal komitmen nih orang sangat frust tau. Dulu masa bujang memang orang bagi 100%+100%+100% komitment. Sampai satu tahap, orang sampai tidor kat opis. balik rumah sekadar mandi, tukar baju jek.

Masa tu hidop tak tentu arah. Bercinta pun dah macam taik. Org tu asik lah nak bebaiiii je kerja dia. Sebab orang tak layan. Hambeeekk dia. masa orang free dia jual mahal sangat kan.

Semua kerja pun orang sangup nak ambik. Sampai terpikir, eh ni memang kerja aku ke? Yerlah, sampaikan beli kuih, buat air untuk meeting pun orang yang buat. Apa kejadahnya lah kan. Padahal ada je pembantu pejabat. Ada je bebudak praktikal. Dah tolong buat air, cuci cawan, kemas bilik meeting pun orang jugak. Haikkkkkk! Macam dah lebih lah kan.

pastu bila dah kawen, ngandung kat tuah, orang dah slow. Masa masuk meeting, orang dah pasif sikit. MAsuk minum air dengan kuih je. Start tu, bos dah mula cop orang tak bag komitmen. Sampaikan orang digugurkan dari jawatan ajk kelab.

Series terasalah. Sebab satu benda yang kita buat. Try to let go kerja tu utk orang lain, terus orang nampak buruk pemalas kita. huhuhu. Sedih tawwww..

Eh Eh Syok pulak komen panjang-panjang kat sini. Almaklumlah blog ni private, maka komen pun private lah kan. KikiKi. Syok nya syoknya.

Kruzar said...

Kdg2 kene belajar say no...kdg2 kene belajar bg hint pd bos gak..kdg2 dia tak sedar dia dia terbagi keje lebih kt anak buah dia..dia ingat anak buah tak kisah kot..ada terpk tak..nape dia bg nomi bnyk keje..mgkin sbb dia percayakan nomi lebih drp org lain...heheh..

Masa dia bg keje tuh..kalau nomi rasa macam bnyk..nomi ckp ngan bos..ok bos..saya ajak si A buat sekali dgn saya ye..pastu keje lain..ckp..ok nos, si B ni tere gak buat mende ni..nanti saya buat keje sekali dgn dia ye...itu pun dh bg hint sebenarnya..nk suruh bos terpk..keje ni perlu diagih2kan...tp tak menentang kan..ckp baik2 je...kalau cakap..si B ni terer buat mende ni, so sy suruh dia buatkan ye bos...tu tak kene plak..dia ingat kita mls plak atau takde capability..heheh...

Dulu zarin ada problem nak agihkan keje..smer nak buat sendiri..takut bg anak buah..nanti membebankan plak..atau dia buat tak macam kita nak..skrg kene belajar untuk memberi arahan dgn jelas..insyaallah anak2 buah boleh tlg..pastu try jgn bg arahan pastu senyap..pastu ko suh hantar..sebelum ni lgsg tak tanya apa2 ...kot2 la anak buah ada problem..bz ke..tgh stress ke..kot dia tak sempat siapkan..bgla masa skit..tak pun..ko turun pdg..wat keje sekali..ajak diskas utk siapkan...

Heheh...kalau komen..mesti nak cerita psl diri sendiri jugak kan..memang giler kuasa sungguh..mahap...

Just an advice...nomi kalau buat keje utk bis..jgn terlebih sgt..jgn terkurang sgt...biasala..yg terlbih ni org jrg nampak...yg terkurang ni selalu nampak..heheh...tp bila rasa takde pegang ajk apa2 sila offer diri...camtu...

Zarin pun penah tukar jawatan org sbb dia tak commit sebagai ketua..tp kene pandai berlapik la..alasan..nak bg dia peluang ada masa lebih skit utk fokus belajar sbb dia wat part time..dia jawab apa..lagi bagu..huhuh..dont ever ckp macam tu dgn bos tau..heheh...fahamla dia sibuk part time study...masalahnye tak berjalan lagsg der..6 bln takde progress lgsg..kot ye pun bhg2 kan tugas sesama ajk2 lain..kalau pun dia sibuk..org lain boleh tlg backup..dia boleh sambung2 mana yg mampu..itula team work namanya..heheh...

Konsep zarin sng jek..setiap projek/ tugasan...perlu ada progress sama ada lambat atau cepat...janji keje jln..pastu kita semak balik la..nape slow..ok tak progress kita..

Pjg lak..heheh