Pages

Sunday, January 16, 2011

Changes in Academic System

Lately...there are lots of changes to our academic system..
The management are headache to manage the system...
n we are getting confused to adapt...
There are so many changes..until we didn`t really care too much..
Sok..sok..dah finalize..habaq mai kat kami nooo...huhuh...
Poning kami nak catch up..huhuh

Td..our becoming Big Boss tetiba tanya..
"Awak dah diberitahu ke awak kene ganti En. A**i?Dia dh bagtau ke?"
"Err..dah..."
ok..aku hanya jawab merujuk soalan pertama shj..soklan kedua..dh bgtau ape tu yek..ade meeting ke..bgtau aku akan ganti dia ke..atau ape yek..
tak terpk lak nak tanye td..huhuh...
Aiseh..ini bukan perkara main2 lagi ok..kene serius dah meh...nak pikul tanggungjawab..
skrg ni pun aku dah gile kose dah skit2..stkt bg email2 kat org..gile2 kose skit xde hal sgt..ehehe
tp skang tugas n tindakan aku yg sebenar ok...
kene jd lebih bertanggungjawab la yek..be more manageable ok..

Ni pun tgh siapkan senarai peralatan makmal kat kampus baru ni..
which..aku fikirkan mula2 nak setelkan sndirik je semua..
bknnye skit..senarai setiap lab...spec n bajet..nk kontek supplier..nk handle tender..bnyk keje tu weih..
tp..bile dipikirkan..hello..takan bos yg nak wat semua sorang diri mende ni..(tengok2..dah riak tuh..)
heheh..xdela...x bermaksud nak berlagak tinggi diri sgt..
cumenye...aku mmg ske aniaya diri kdg2..sbb prob x reti delegate keje kat org..
tp mende camni xleh dibiarkan sebenarnya...
pentingnya team work is..kita boleh share the load n leh diskas2...takdela wat keje syok sendiri..
kalau silap mana2 pun kita tak nampak kalau buat sndiri..
Lagi satu..buat keje ramai2..experience & pengetahuan tuh dpt kat ramai org..so..ianya akan berkembang..
so...sila belajar bekerja secara teamwork ye cik puan...(nasihat utk diri sendiri k)

1 comment:

blackmountain said...

wei zarin..betui giler kosa la hg ni hahah..brapa banyak blog daa?

hgpa masuk psr mlm gak ka? pakai kemah yg psg siap tu ek? hebat la hg, dah la teaching, ble ikut pi psr mlm lg..bg aku, ikut ahmad niaga psr mlm mmg eye-opener, budaya kerja depa lain dari org office heheh hg kiranya dua alam la ek :p

rajin gila hg masak, aku dah lama tak masak, ahmad jrg ada rumah, tgl aku dgn anak2 ja, maleh nak masak,shahrin bkn mkn pun, nazrin plak mkn tp tak banyak,sudahnya beli kedai la senang heheh