Pages

Sunday, January 16, 2011

Shopping for groceries

Semalam rasa macam dah nak tutup kemah (psr mlm) tu..aku pi beli brg dapo la dulu..takut satgi depa dah tutup2..syok beli sayur2 kat psr mlm/psr tani ni..sbb rambang mata..sayur pun ok je..fresh la jugak..drp kedai runcit or sesetangah pasaraya..harga lebih krg je...

so..dptla beli sayur 3- 4 jenis..buah selonggok..ikan sekilo..ikan elok2 pyh gak nak cari skrg..maklumla musim tengkujuh..oh ye..aku bwk bakul anyaman plastik (kedai aku jual) utk isi brg2 td..ok gak..nanti2 aku tanak plastik..suh depa tabur je dlm tuh..kecuali ikan la kan..huhuh..

cik abg i tak brp ske sgt aku beli sayur bnyk2..dia takut kering je dlm peti tuh..aku masak pun ikut mood jugak kengkadang..huhuh..tp nak slalu masak la jugak skrg ni..leh jimat2 n mkn ikut selera tekak..kalu inut tekak cik abg i tu..nk telur je tiap ari + plus sambal apa2..heheh..tak dapatla kan...kenela selang seli gak ngan lauk lain..

Income semalam agak ok la jugak...walaupun org tak ramai sgt..so aku rasa..income bukan bergantung kepada org ramai ke tak..tgk brg2 yg kita ada n rezeki la jugak kan..brg dah nak abis gak nih..kene restock lg la plak..

No comments: